2001 óta foglalkozom angol nyelvoktatással. Tíz évig Magyarország egyik legkiválóbb vállalati nyelvoktatást kínáló nyelviskolájánál dolgoztam. Miután tanárként értékes tapasztalatokat szereztem, a tanfolyamok szakmai felügyeletét láttam el, majd a szakmai csapat vezetőjévé váltam. Ez alatt az időszak alatt több száz nyelvtanár szakmai fejlődését támogattam és több mint kétezer diák nyelvtanulását követtem végig, örülve sikereiknek és támogatva őket a nehéz időszakokban.
Az Egyesült Királyságban oktatásmenedzsment területén eltöltött idő alatt még többet tanultam a nyelvről, a nyelvoktatás módszertanáról, a kulturális vonatkozásokról és a tanulótípusok széles skálájáról.
Több ezer angolul tanulni vágyó emberrel beszélgettem céljairól, elvárásairól, nehézségeiről és sikerélményeiről, és így több ezer történetet hallgattam végig sikerekről és bukásokról. Mindig lenyűgözött, hogy mennyire különbözőek vagyunk, és ezért munkám minden napját annak szenteltem, hogy a különböző embereknek segítsek a számukra legmegfelelőbb módszerekkel nyelvet tanulni és a saját eszközeikkel kihozni magukból a legjobbat. Láttam, egyes emberek milyen kihívásokkal állnak szemben, amikor angolul kell beszélniük, majd láttam az elégedettséget az arcukon és az elismerést, amit kaptak, amikor megbirkóztak egy-egy feladattal. Minden nap bizonyságát láttam az idegen nyelvtudás fontosságának és értékének, és azt is láttam, hogy a tanulás egy hosszú és fárasztó folyamat, s hogy a hétköznapi élet és munka kihívásai, a munkáltató elvárásai mellett egyáltalán nem könnyű fenntartani azt a motivációt, ami elengedhetetlen a fejlődéshez.
Hiszek abban, hogy mindenki megtanulhat egy idegen nyelvet, ha kezében vannak a megfelelő eszközök. A megfelelő eszközök pedig nem a tanártól származnak, hanem magától a tanulótól. Fontos, hogy a nyelvtanuló tisztában legyen azzal, mi működik számára és mi nem, mi motiválja és mi kényszeríti a tanulásra. Látnia kell az áhított rövid- és hosszútávú célokat és eredményeket, és hogy ezek elérése milyen erőfeszítést igényel. Továbbá hiszem, hogy a nyelvtanulási folyamatot egy pozitív, élvezetes élményként kell megélnünk.
A nyelvi coaching a nyelvtanulóra épít – tapasztalatára, készségeire, szokásaira és preferenciáira, így igazítja a tanulási folyamatot tökéletesen az igényekhez. Nagy örömmel tölt el, amikor látom, hogy a diák hogy halad egy céltudatos és személyre szabott tervet követve angol nyelvi karrierjének csúcsa felé.
Végzettségek
Nyelvi coach, Efficient Language Coaching, Mülheim, Németország 2013
Személyi coach, The Coaching Academy, London 2012
Pedagógus mentor és tréner, PPKE 2008
Angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár (M.A.), ELTE 2004
Szakfordító és tolmács, BME 2002
Angol szakos nyelvtanár (B.Ed.), ELTE 2001
Kocsárdi Zsófia